Koncepcja pracy

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA

 

Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka, wspieramy jego aktywność i kreatywność , pomagamy w rozwoju jego talentów , wspieramy w pokonywaniu trudności . Służyć temu będą zaplanowane przez nas zadania kierunkowe na lata 2015-2020:

 

 

 

lp

Zadanie kierunkowe

Cele główne

1

Jestem czyścioszkiem”

 

  • nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych

  • znajomość konsekwencji zdrowotnych wynikających z braku dbałości o higienę ciała , zębów i zmysłów

  • wdrażanie do nawykowej dbałości o higienę osobistą

  • nawykowe zasłanianie ust i nosa podczas kaszlu i kichania

  • przestrzeganie zasady

nie korzystania z przedmiotów osobistych

2

Przeżywamy różne uczucia”

  • rozpoznawanie i nazywanie swoich stanów emocjonalnych

  • umożliwianie dzieciom odkrywania, przeżywania i wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny

  • rozwijanie empatii i właściwego reagowania na uczucia , emocje i potrzeby innych

  • uczenie adekwatnych zachowań w różnych sytuacjach wobec ludzi, zadań ,napotkanych trudności i niepowodzeń ,panowanie nad swoimi emocjami

  • nauka rozwiązywania konfliktów i problemów na forum grupy

3

Jesteśmy częścią przyrody”

  • kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody oraz opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt

  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego

  • zapoznawanie ze sposobami odzyskiwania surowców i odpadów, segregacja śmieci

  • działania na rzecz ochrony środowiska – Sprzątanie świata, zbieranie baterii, makulatury, plastikowych nakrętek

  • kształtowanie trwałych nawyków i zachowań ekologicznego stylu życia w przedszkolu, w domu , w najbliższym otoczeniu

 

 

4

Zabawy z literaturą –poezja i proza polska inspiracją do twórczego wychowania dzieci

  • zapoznanie dzieci z utworami dziecięcej literatury polskiej

  • wdrażanie do systematycznego kontaktu z książką

  • rozwijanie ekspresji plastycznej , muzycznej , teatralnej inspirowanej utworami literackimi

  • wspieranie samodzielnych działań i zabaw twórczych

5

Uprzejmie i

z uśmiechem”-

kulturalny i samodzielny przedszkolak

  • wyposażenie dzieci w wiedzę z zakresu savoir-vivre’u

  • wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych

  • uczenie się umiejętności unikania konfliktów lub kulturalnego ich rozwiązywania

  • uczenie krytycznej postawy wobec zachowań uznanych za niewłaściwe (niszczenie cudzej własności , używanie wulgaryzmów , agresja słowna fizyczna)

  • osiąganie samodzielności w zakresie samoobsługi i podejmowania decyzji oraz dokonywania wyborów