Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019-20/990 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.
Programowanie staję się dzisiaj ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Aby jednak młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, powinni zacząć uczyć się krytycznego myślenia już na etapie przedszkola. Nie potrzebujemy do tego sprzętu komputerowego, ponieważ do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach.
W Przedszkolu w Chobieni dzieci uczestniczyły w warsztatach kodowania, które w okresie od marca do lipca odbywały się w ramach wprowadzania innowacji pedagogicznej cotygodniowo w grupach: 2,5 – 3 latków ,,Misiów” ; 4-5 latków ,,Sówek” oraz 5 – 6 latków ,,Kotków”.
Celem programu jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów programowania do zajęć dydaktycznych. Aktywności wykonywane w działaniach uczą: współpracy w grupie, wytrwałości, budowaniu wspólnego pola uwagi, twórczych i kreatywnych sposobów spędzania wolnego czasu a także innowacyjnego podejścia do realizacji podstawy programowej.
W dziecięcym świecie kody spotyka się równie często, co w świecie dorosłych, np. każdy posiada swój unikalny kod, czyli własne imię i nazwisko, każda grupa przedszkolaków funkcjonuje pod własną nazwą („Słoneczka”, „Misie”, „Motylki”), placówka przedszkolna oraz ulica, przy której się znajduje, także mają swoje nazwy.
Jeżeli kody i kodowanie to nasza codzienność, to zabawy przedszkolaków, które zawierają elementy kodowania, także należy uznać za naturalne. Kody odnajdziemy w każdym rodzaju aktywności dziecięcej.
Ucząc się programowania dzieci spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający. Uczenie
się programowania to nie tyle nabywanie umiejętności czysto technicznych ile dbanie o
wszechstronny rozwój dziecka. Zajęcia z programowania uczą precyzyjnego myślenia, rozwijają
umiejętność myślenia logicznego, kreatywność, pomysłowość, dbałość o szczegóły, powodują
wzrost różnorodności pomysłów.
Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie. Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu, pozwala im polubić kodowanie, traktować zabawy z nim jako naturalną część edukacji i wychowania.
Dzieci realizujący zajęcia projektowały trasy przejścia, drogi do celu, układały różne przedmioty według instrukcji literowo – cyfrowych, rozwiązywały ,,Sudoku” związane z realizowanym tematem, np. koszyczek wielkanocny, kurczak, żaba, bałwanek.
Realizacji treści programu sprzyja również utrwalenie kierunków: góra dół, w lewo, w prawo.
Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem są jednorazowe kolorowe kubeczki w 6 kolorach. Dzięki kubeczkom powstają coraz to nowe i wyższe piramidy, nasze dłonie i palce ćwiczą sprawność oraz ćwiczymy cierpliwość i wytrwałość. Kubeczki są doskonałym przyborem wykorzystywanym do budowania piramid wg wzoru oraz do budowania zgodnie z podanym kodem .{gallery}2019-20/990{/gallery}