×

Błąd

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019-20/990 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

Kodowanie

Błąd krytyczny rozszerzenia [sigplus]: Dla folderu galerii obrazów 2019-20/990 oczekiwana jest względna ścieżka do folderu startowego określonego w konfiguracji rozszerzenia w zapleczu systemu Joomla!.

kod4

Programowanie staję się dzisiaj ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Aby jednak młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, powinni zacząć uczyć się krytycznego myślenia już na etapie przedszkola. Nie potrzebujemy do tego sprzętu komputerowego, ponieważ do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach.

W Przedszkolu w Chobieni dzieci uczestniczyły w warsztatach kodowania, które w okresie od marca do lipca odbywały się w ramach wprowadzania innowacji pedagogicznej cotygodniowo w grupach: 2,5 – 3 latków ,,Misiów” ; 4-5 latków ,,Sówek” oraz 5 – 6 latków ,,Kotków”.

Celem programu jest świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów programowania do zajęć dydaktycznych. Aktywności wykonywane w działaniach uczą: współpracy w grupie, wytrwałości, budowaniu wspólnego pola uwagi, twórczych i kreatywnych sposobów spędzania wolnego czasu a także innowacyjnego podejścia do realizacji podstawy programowej.

W dziecięcym świecie kody spotyka się równie często, co w świecie dorosłych, np. każdy posiada swój unikalny kod, czyli własne imię i nazwisko, każda grupa przedszkolaków funkcjonuje pod własną nazwą („Słoneczka”, „Misie”, „Motylki”), placówka przedszkolna oraz ulica, przy której się znajduje, także mają swoje nazwy.

Jeżeli kody i kodowanie to nasza codzienność, to zabawy przedszkolaków, które zawierają elementy kodowania, także należy uznać za naturalne. Kody odnajdziemy w każdym rodzaju aktywności dziecięcej.

Ucząc się programowania dzieci spędzają czas w sposób wartościowy i rozwijający. Uczenie

się programowania to nie tyle nabywanie umiejętności czysto technicznych ile dbanie o

wszechstronny rozwój dziecka. Zajęcia z programowania uczą precyzyjnego myślenia, rozwijają

umiejętność myślenia logicznego, kreatywność, pomysłowość, dbałość o szczegóły, powodują

wzrost różnorodności pomysłów.

Zabawy z kodowaniem są pełne radości, otwierają umysły, rozwijają umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Kształcą wyobraźnię i kreatywność dzieci. Zachęcają je do działań grupowych, dzięki czemu już kilkulatkowie rozwijają się społecznie. Czas, który dzieci spędzają w przedszkolu, pozwala im polubić kodowanie, traktować zabawy z nim jako naturalną część edukacji i wychowania.

Dzieci realizujący zajęcia projektowały trasy przejścia, drogi do celu, układały różne przedmioty według instrukcji literowo – cyfrowych, rozwiązywały ,,Sudoku” związane z realizowanym tematem, np. koszyczek wielkanocny, kurczak, żaba, bałwanek.

Realizacji treści programu sprzyja również utrwalenie kierunków: góra dół, w lewo, w prawo.

Największym odkryciem i zarazem wspaniałym budulcem są jednorazowe kolorowe kubeczki w 6 kolorach. Dzięki kubeczkom powstają coraz to nowe i wyższe piramidy, nasze dłonie i palce ćwiczą sprawność oraz ćwiczymy cierpliwość i wytrwałość. Kubeczki są doskonałym przyborem wykorzystywanym do budowania piramid wg wzoru oraz do budowania zgodnie z podanym kodem .{gallery}2019-20/990{/gallery}

czyste1

czyta

krea

f l4f89d

Zrzut ekranu 2023 11 27 222701

adidas nmd xr1 triple white adidas nmd xr1 triple white release date nice kicks x adidas nmd nmd nice kicks adidas nmd die tye nice kicks adidas nmd bape x adidas nmd kaws adidas yeezy customs bape x adidas nmd r1 release date bape x adidas nmd release dates adidas nmd tan coming soon adidas nmd r1 primeknit french details adidas nmd tan tan adidas nmd adidas nmd tan release adidas nmd chukka black blue red adidas nmd chukka og comparison adidas nmd chukka boost adidas nmd city sock white grey