KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka, wspieramy jego aktywność i kreatywność , pomagamy w rozwoju jego talentów , wspieramy w pokonywaniu trudności . Służyć temu będą zaplanowane przez nas zadania kierunkowe na lata 2015-2020:
lp
|
Zadanie kierunkowe
|
Cele główne
|
1
|
„Jestem czyścioszkiem”
|
-
nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych
-
znajomość konsekwencji zdrowotnych wynikających z braku dbałości o higienę ciała , zębów i zmysłów
-
wdrażanie do nawykowej dbałości o higienę osobistą
-
nawykowe zasłanianie ust i nosa podczas kaszlu i kichania
-
przestrzeganie zasady
nie korzystania z przedmiotów osobistych
|
2
|
„Przeżywamy różne uczucia”
|
-
rozpoznawanie i nazywanie swoich stanów emocjonalnych
-
umożliwianie dzieciom odkrywania, przeżywania i wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny
-
rozwijanie empatii i właściwego reagowania na uczucia , emocje i potrzeby innych
-
uczenie adekwatnych zachowań w różnych sytuacjach wobec ludzi, zadań ,napotkanych trudności i niepowodzeń ,panowanie nad swoimi emocjami
-
nauka rozwiązywania konfliktów i problemów na forum grupy
|
3
|
„Jesteśmy częścią przyrody”
|
-
kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody oraz opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt
-
kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
-
zapoznawanie ze sposobami odzyskiwania surowców i odpadów, segregacja śmieci
-
działania na rzecz ochrony środowiska – Sprzątanie świata, zbieranie baterii, makulatury, plastikowych nakrętek
-
kształtowanie trwałych nawyków i zachowań ekologicznego stylu życia w przedszkolu, w domu , w najbliższym otoczeniu
|
4
|
Zabawy z literaturą –poezja i proza polska inspiracją do twórczego wychowania dzieci
|
-
zapoznanie dzieci z utworami dziecięcej literatury polskiej
-
wdrażanie do systematycznego kontaktu z książką
-
rozwijanie ekspresji plastycznej , muzycznej , teatralnej inspirowanej utworami literackimi
-
wspieranie samodzielnych działań i zabaw twórczych
|
5
|
„Uprzejmie i
z uśmiechem”-
kulturalny i samodzielny przedszkolak
|
-
wyposażenie dzieci w wiedzę z zakresu savoir-vivre’u
-
wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych
-
uczenie się umiejętności unikania konfliktów lub kulturalnego ich rozwiązywania
-
uczenie krytycznej postawy wobec zachowań uznanych za niewłaściwe (niszczenie cudzej własności , używanie wulgaryzmów , agresja słowna fizyczna)
-
osiąganie samodzielności w zakresie samoobsługi i podejmowania decyzji oraz dokonywania wyborów
|